Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
SándorSzabolcs

Régi, tíz évvel ezelőtti történet következik, tanulság és evangelista megmondás nélkül. Mégis szinte minden hónapban eszembe jut, mert jóformán az első találkozásom volt a marketingkommunikációval.

Az egyetem alatt volt egy ismerősöm, aki mindenbe belevágott, amiben egy kis pénzt szagolt. Biztos nektek is vannak ilyen haverjaitok: a szemüveges srác, aki kipróbált legalább három MLM rendszert, megpróbálta rátok tukmálni az életbiztosítást, varázs-gyümölcsleveket árult, és vezérigazgatókhoz jutott be pusztán azzal, hogy elég nyomulós volt. Na, egy ilyen ismerősöm mesélte az alábbi történetet.

Kitalálta, hogy a kutyaeledel-gyártók számára az egyik legoptimálisabb hirdetési felület lehet az a zacskó, amivel a gazdi összetakarít a kutyája után. Ma már egész jól állunk, de tíz évvel ezelőtt ez a mozdulat még nem volt mindenkinek egyértelmű. Ráadásul a srác - nevezzük mondjuk Bélának - kitalálta, hogy nem is akármilyen nejlonzacskókat kellene piacra dobni, hanem olyan praktikus, kis lapátszerű kartonnal megerősített papírzacskókat, melyekkel tényleg higiénikusan lehet elintézni a dolgot.

Minden megvolt hozzá: az üzleti terv (déltengeri dzsunkákon ragasztották és logózták volna a zacskót fillérekért), a terjesztési rendszer (táp mellé csomagolva, állatorvosokhoz eljuttatva), a kommunikációs terv (a gyártó a felelős és kulturált kutyatartás elkötelezett támogatója). A dolog sikerre volt ítélve.

Béla a következő pár hétben mindegyik kutyaeledel-gyártónak előadta az ötletét. Mindenhonnan páros lábbal rúgták ki, határozottan megfenyegetve, hogy meg ne próbálja másodszor (ilyen ajtón kirúgják, ablakon visszamászik ember volt). Elismerték, hogy az üzleti terv működőképes. A terjesztési rendszer alaposan átgondolt. A kommunikációs üzenetek megfelelőek. De hogy képzeli Béla - üvöltötte a brand manager -, hogy az ő jól felépített, magas ismertségű és elismert brandjét pont a kutyaszarral fogja összekötni a fogyasztók fejében?

Pedig a brand nem szent tehén, legalábbis nem szabadna azzá tenni. Nem akarom túlmagyarázni, hogy a fenti példában miért volt ostobaság a brand manager kifakadása (nulla meddőszórás, valós problémára kínált megoldás, elkötelezettség-építés, stb, stb.). Mindenesetre azóta akárhányszor ezzel a gondolkodással találkozom, mindig Béla és a kutyaszar-marketing jut eszembe.

Megosztás
Címkék: marketing branding

A bejegyzés trackback címe:

http://karma.blog.hu/api/trackback/id/tr92020003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.05.22. 04:45:26

A branding, marketing, és hasonlók maguk is a kutyaszarral osztoznak az én világomban, így a gondolatmenettel sem volt semmi gond.

Amúgy meg miért nem árulta a saját neve alatt a csávó... Simán hozott volna a konyhára.

Sólyom Bátor 2010.05.22. 09:48:25

Annak idején az Ikea egy teljes közönségszolgáltatásra tervezett irodarendszert kívánt kiépíteni. A PR szakember letett egy tervet az asztalra, ahol a sárga és a kék színekből állított össze egy kompozíciót. A brand manager azt mondta, hogy neki a zöld jobban tetszik (talán zöld fotel volt otthon anno?).
A reklámjaink idiótasága közel 90%-ban ezeken a brand managereken múlik.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.05.22. 09:50:03

A képen látható csomagolás amúgy Jungeschactel tervezi alapján készült (itt lehet megvenni: www.poopoobags.com/)

További képek még itt: lovelypackage.com/shit-happens-dog-poo-bags/

És amúgy szerintem az egyik legjobb csomagolásdesign manapság a piacon.

2012.03.23. 08:30:50

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a